Lotgenotencontact

Bij de ADF stichting bieden we diverse vormen van lotgenotencontact (supportgroepen) aan. Denk hierbij aan lotgenotengroepen, wandelingen en online lotgenotencontact. Kijk in onderstaande agenda voor ons actuele aanbod. Onder de agenda lees je meer uitleg over de verschillende vormen van lotgenotencontact. Tip! Een deel van de kosten wordt misschien vanuit je (aanvullende) zorgverzekering vergoed. Check dit bij je verzekeraar.

2024 Activiteit
Enschede

activiteiten

lotgenotengroepEN

In een lotgenotengroep praat je met anderen over je ervaringen met angst en dwang. Je luistert naar elkaars verhaal, stelt vragen, geeft advies. Er zijn twee ervaringsdeskundige begeleiders bij. Iedereen kan op zijn eigen manier meedoen. De één heeft misschien een manier gevonden om met de situatie om te gaan, de ander nog niet. In de groep kun je tips uitwisselen en elkaar helpen. Lotgenoten komen minstens één serie van vijf bijeenkomsten als vaste groep bij elkaar. Er zijn verschillende lotgenotencontactgroepen in het land.

In bovenstaande agenda staat het actuele aanbod van deze supportgroepen. Als je op een activiteitet klikt zie je meer informatie over het programma, inschrijven en betalen. In het najaar en in het voorjaar starten we iedere keer met een reeks van vijf bijeenkomsten in de grote steden in Nederland (o.a. Den Haag, Rotterdam, Leeuwarden). Wil je weten of er binnenkort een lotgenotengroep bij jou in de buurt start? Stuur dan een mail naar: tcatnocnetonegtol.[antispam].@adfstichting.nl. Deelnemers moeten 18 jaar of ouder zijn.

WANDELINGEN

We organiseren ook wandelingen voor mensen met angst en dwangklachten. Wandelen werkt tegen stress en kalmeert je lichaam en geest. Door met aandacht te wandelen en je zintuigen te gebruiken voor wat je in de natuur tegen komt, word je helder in je hoofd en raakt je lichaam meer ontspannen. Loop met ons mee en ontmoet lotgenoten.
Meer informatie: klik hier.

MEET MY FEAR

MeetMyFear is een online ontmoetingswebsite voor mensen met angst- en/of dwang klachten. Op dit platform kunnen mensen met angstklachten gelijkgestemden in een veilig online omgeving ontmoeten. Bijvoorbeeld om gezellig te kletsen, elkaar te steunen of te motiveren.
Meer informatie?
Klik hier.

BibberBar

Je bent van harte welkom bij ons online lotgenotencontact de BIbberBar. In de BibberBar zitten mensen zoals jij. Mensen die last hebben van angst, dwang, paniek of depressie. En het is niet alleen maar serieus, er wordt ook gelachen! Schrijf je voor maandag 17.00 uur, de dag voor de activiteit, in. Je krijgt dan vanzelf een uitnodiging. Kosten: €5. Vrienden van ADF kunnen gratis deelnemen.

AANVULLEND OP BEHANDELING

Lotgenotencontact is geen therapie, we zijn geen behandelaren. Lotgenotencontact kan een belangrijke rol spelen in jouw leven, mogelijk naast je behandeling. Heb je net een therapie achter de rug en heb je even geen begeleiding? Dan zijn de lotgenotenbijeenkomsten zeker een aanrader. Veel deelnemers geven na afloop aan dat het ze helpt om door te gaan met de dingen die ze geleerd hebben in hun eerdere behandeling. Zo zorgen ze dat de angst niet weer de baas wordt in hun leven.

REGELS EN AFSPRAKEN

Voor deelname aan lotgenotencontact gelden Algemene voorwaarden en regels.

ERVARINGEN VAN EEN LOTGENOOT

“Hé, die leuke man … ook hier? En die mooie jonge vrouw … zou zij ook…? Nee, dat kan toch niet. Ze zien er allemaal heel ‘normaal’ uit”. Dat was mijn eerste indruk jaren geleden toen ik voor het eerst deelnam aan een lotgenotengroep van de ADF-stichting. Nog vele keren zou het me verbazen dat zulke ‘normale’ mensen, net als ik, gebukt gingen onder angst of dwang. Ik voelde me minder eenzaam door deze ontmoetingen. “Ik ben dus niet de enige die geplaagd wordt door angsten”.

Robin
Deelnemer lotgenotengroep

Video lotgenotencontact Tilburg

Hierin geeft lotgenotencontactbegeleider Mariëlle de Wit een interview aan Omroep Tilburg over het belang van lotgenotencontact.

Bij het lotgenotencontact van de ADF stichting vind je begrip en steun. Hier zie je Welmoed en Ineke van de lotgenotencontactgroep Leeuwarden.
adf-stichting-lotgenotencontact-ineke-welmoed

CONTACT

Twijfel je, of wil je graag van ons weten hoe lotgenotencontact jou kan helpen?  Neem dan vooral contact met ons op.

Bel: 0343 – 51 80 80 of mail lotgenotencontact@adfstichting.nl.

adf-logo-300x136

CONTACT